2018/04/16  田舎暮らし本格スタート!「Starting real local life!」

Moooooved! to historical old japanese house♪.引越しました

ご無沙汰してました、夫婦喧嘩するわ、引っ越しだわ、農業スタートだわで、バッタバタしてたら春になってしまいましたわ。
去る三月に、兼ねてから掃除に改修していた古民家へ引越ししました。
多くの方々にご協力頂き、あれま素敵な古民家暮らしがスタートしましたわ。
・・・屋根裏にイタチ?が出たり、隙間があちこちあったりと、まだまだやる事沢山な古民家暮らしっす。
We have sooooo busy days in few month.
So, We moved to old house, still need cleaning and repair the house but looks really old japanese stile life.


※電波わるくて写真が一枚です…その内改善します♪。
Sorry, there are no more photo couse bad Wifi signal in my house...improve sooon!.

引越しと同時に、畑も刈りました。今年から農家一年生っす!。
東京から山都町へやってきて丸一年がたち、やっとこ思い描いた山暮らしになってきました、、、っが、今までは農家さんのお手伝いとしてやってきたが、独立するとこりゃー大変。
段取りもわからんし、農機具に資材もないのであれこれ買ってるとあっつー間に金がなくなってくっす。
まずは少しだけ小松菜の種をまきました。有機農家としてやってくので・・・・虫と病気対策をしっかりやらんと、全てが台無しになってしまうわい。
And!, We started own farmers life, We rend a field for vegetables Yhee!.
We seeding Chinese leaf?, we are organic farmer......so necessary for protect from insect & bacteria.
The leaf will harvest in end of may, hope to big good harvest!.

更に・・・っと、まだまだあれこれ起きてる山暮らし。今年は既に忙しく、もーてんてこまい!。
でもでも、大きな家に引越したし、お構いは全くできませんが、皆さん遊びにきてね♪んで手伝ってね♪。
And.....There are more good news in recent. Anyway busy days every day!.
We live old big house, there is nothing to do SP, but you can feel real local Japanese life.
We are always welcome!, and happy to help busy famer.
Ohhhh busy busy!. 

0 件のコメント:

コメントを投稿